Mar 21, 2017

Hak asasi untuk Gay?

(gadis cantik dan binatang)

Ada orang tanya isu gay dalam filem Beauty And The Beast diharamkan di Malaysia, apa kata abang keretamayat?

Dalam bab ini sama macam kes jakim itu hari yang buat syarat nama produk sensitif perlu di tukar jika nak jual di Malaysia, maka dalam isu filem ini, syarat untuk tayang kena buang babak gay.

Aku sebagai penulis buku Almond London dan Gay setuju sangat babak gay di buang dalam filem tersebut.

“alahai cik keretamayat, gay pun ada perasaan, kenapa layan gay macam ni?”

Habis tu, orang straight tak ada perasaan? Allah larang benda benda macam ni, apa korang tak fikir perasaan kami bila benda begini di dedahkan pada kanak kanak sebagai tak salah?

“watak Salleh dalam upin ipin tak salah pulak?”

WatakSalleh tu lelaki lembut, bukan gay, ramai jer lelaki lembut kahwin dapat anak, masalah dalam filem tu, pengarah dia yang mengaku watak tu gay dan mahu sebarkan agenda gay dalam filem kartun, malahan dah jadi sejarah pertama Disney dalam kartun ada watak gay.

“Filem ganas bunuh bunuh boleh pulak?”

Ganas ni pun kena tapis, watak jahat yang ganas kena hukum akhir cerita, itu semua tahu, tapi jika buat filem gay lepas tu kena bala, tak salah lah, masalah di Hollywood sekarang, penulisnya dah ramai yang gay dan sebarkan agenda ‘gay tak salah’ dalam filem, tu yang anugerah Oscar baru ni menang filem gay, jadi babak “gay tak salah” untuk kanak-kanak itu yang salah.

“filem melayu ada babak rogol lepas pulak?”

Itulah masalahnya, dosa semalam yang diabaikan tidak bermakna dosa lain tak salah, dua dua salah, lagi salah jika filem melayu untuk kanak kanak ada babak rogol, harap tak ada lah, dan jika ada kena ada moral iaitu perogol kena tangkap polis ke, mati kena sambar petir ke, dan babak rogol tu tak perlu detailpun, guna Bahasa pun dah cukup, arghh, ni dah sembang tentang teknik perfileman, lari tajuk ni, huhuhu.

“bukan dalam islam tak boleh buat hubungan seks dengan binatang? Kenapa isu ni tak timbul pulak?”

Cerita ni macam kisah sumpah orang minyak, lelaki binatang dan gadis cantik, tapi jika betul ada babak seks dengan binatang memang kena tapislah.

"teruknya penapisan filem malaysia, bukan ada seks gay pun.."

Yang saya tahu, Malaysia tak haramkan fiem itu pun, suruh buang babak gay sahaja, tapi Disney yang enggan maka takdelah teruk sangat Malaysia ni, ada negara dengar cerita haramkan terus, dan setahu saya, filem Sumpahan orang minyak P ramlee pun kena buang babak menangis dekat kubur, ada sebab lah tu.

“tapi gay ni hak asasi manusia”

Okey, mari kita cerita tentang hak asasi manusia, berkenaan gay ini, Allah dah larang dalam Al quran tak perlu promosi dan sokong pun, Allah dah laknat kaum ni sampai jadi laut mati, tapi Allah tak terus turun azab, Allah hantar Nabi luth berdakwah siang dan malam, sampai tahap mereka kepung rumah Nabi luth nak cederakan Nabi, baru Allah turukann azab, bermakna Allah bagi peluang bertaubat dalam tempoh yang panjang, ITULAH HAK ASASI MANUSIA, di beri peluang bertaubat, bukan peluang sebar maksiat.


Sekian.

3 comments:

Glory Chilly said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

padu bak hang

morji

Anonymous said...

Isu raja bomoh pulak.jka free.