Mar 17, 2017

Hamka nak ajar tulis Buku?

(Korang nak sangat menulis dan ada buku sendiri tapi tak tahu cara?, atau tak ada semangat? baca ni !)

Korang tahu tak, kenapa orang Eropah lebih maju? Sebab rakyat mereka rajin tulis buku.

Tak percaya?

Cuba tengok cerita hantu mat saleh, bila ada masalah mereka pergi perpustakaan, dan kat sana ada buku cara cara bunuh hantu.

Kadang cerita tu zaman dulu, malam malam pakai pelita, tapi masih pergi perpustakaan untuk rujuk buku, contoh cerita serigala jadian, dalam perpustakan di zaman itu, ada cara bunuh serigala iaitu guna senjata dibuat dari perak, dalam buku rujukan tu siap ada gambar lagi rupa seriga atau vampire dan sebagainya.

Dah tengok filem Twilight?, Bella Swan bila ada masalah, beliau pun pergi rujuk buku bertajuk Quileute legends yang cerita tentang asal usul puntianak, tapi cuba tengok cerita Hantu kita bila ada masalah, ada nak rujuk buku?, biasanya jumpa bomoh, dan bomoh pulak tak rujuk buku jugak, bomoh tu baca jampi dan minta korang cari ayam hitam.

Jadi, kepada korang yang ada pengalaman tangkap hantu, sila tulis buku, dokumentasikan elok elok, dan korang yang lain, tak kira apa bidang kemahiran korang, ambiklah masa untuk mendokumentasikan ilmu korang, mungkin tak menarik, tapi akan datang, ilmu yang bermanfaat tetap memberi pahala dalam kubur, walau mayat telah lama di mamah ulat. Andai korang mahu mengerti.

Tak tahu tulis buku sebab tak dapat A  Bahasa melayu dalam SPM?

Korang tahu tak Hamka Keretamayat SPM tak kredit Bahasa melayu, tapi boleh jer beliau tulis buku laku giler sampai dah ada 10 judul tajuk pelbagai cerita, ada kisah dajjal, kisah cinta, kisah rumah tangga, kisah agama dan terkini dah tulis kisah hantu, ha ha!.

Yang penting, korang Jangan takut salah tulis, sebab jika takut salah tulis, nanti tak ada orang tahu salah anda dan matilah anda bersama ilmu yang salah. Tulislah supaya orang boleh tegur salah kita, atau kita boleh tegur salah orang atau paling kurangpun tegur salah diri sendiri, tertakluk pada mana mana yang tak salah-woha!

Ok, jika korang berminat nak belajar tulis buku dan terbit buku (sebab hidup terlalu singkat untuk tidak menulis). Boleh datang bengkel menulis yang Hamka dan Khairi Tajuddin akan adakan pada 25 March ini (sabtu 9 pagi) di Kuala Terengganu. Hamka ni jarang rajinkan diri jumpa orang untuk kongsi ilmu secara live, sebab beliau seorang pemalu, tapi sekali sekala beliau sanggup tebalkan muka untuk ajar korang tulis buku tebal tebal.

Jadi sila TAG dan shared kawan kawan korang. Jom kita terlibat dalam satu event yang mungkin mengubah perjalanan dan pandangan korang pada dunia dan akhirat.

Whatsapp segera ke 019 4702839 / 0199117163 untuk sertai bengkel dan dapat Percuma 3 ebook bernilai RM50 berjudul DARI IDEA MENJADI DUIT. DAFTAR SEGERA dengan Whatsapp 0194702839.


Salam woha dari dekat!



2 comments:

Hamka Kereta Mayat said...

Asalamualaikum.

Jika Korang nak TULIS, TERBIT & JUAL BUKU: InsyaAllah Bengkel "TULIS BUKU, TERBIT BUKU & JUAL BUKU SENDIRI" siri bersama coach: Khairy Tajudin (Penulis, Editor, Penerbit) dan Hamka Keretamayat (Penulis Indie) akan diadakan di KUALA TERENGGANU pada 25 March 2017.

Apa yang korang akan dapat Selepas bengkel ini?

InsyaAllah, anda akan tahu cara:

1. Menulis buku.

2. Menerbitkan buku sendiri.

3. Memasarkan buku sendiri secara efektif.

Kenapa nak tulis dan terbit sendiri?

Trend zaman sekarang, dalam umur yang semakin singat, menulis dan terbit buku sendiri InsyAllah akan beri kebaikkan dalam kubur dengan berkongsi ilmu dan pengalaman yang bermanfaat. Amin.

Jadi, jom daftar sekarang:

Masa: (Sabtu) 9.00am-3.00pm

Tempat: (Rujuk poster)


Untuk pendaftaran: 019 4702839 Yuran (RM 200) Terhad 20 peserta sahaja! Percuma 3 ebook bernilai RM50 berjudul: - RAHSIA PENULISAN NOVEL BEST SELLER - BUAT DUIT DENGAN PENULISAN - DARI IDEA MENJADI DUIT DAFTAR SEGERA. dengan Whatsapp 0194702839

Anonymous said...

terima kasih atas ilmu anda